utorok 10. marca 2009

Just Like That









In a world so far away,
at the end of a closing day,
little child was born and raised,
depep in the forest on a hidden place,
mother never saw his face.
/Within Temptation - in perfect harmony/









Nieco krasne,nieco neuzitocne,nie pre slavu,nie pre moc,jednoducho len tak...

Myslim,ze ludia uz davno prestali vytvarat krasne veci len tak,aby potesili nase nevdacne ludske oci,len tak aby mozno potesili tie vlastne,a nie preto aby na tom zarobili balik penazi,prosto aby bol Svet o nieco krajsi...

Mozno na to ludia nie su stavani,mozno sa im v tejto upohanlanej dobe uz nechce,mozno su na to ine dovody,ktore ja nevidim,ale kazdopadne toho pekneho vidim v tejto dobe malo. A nemyslim len hmotne a materialne veci. Ked si to tak zhrniem,tak aj napriklad lasky je malo (to len tak okrajovo,pretoze k tejto teme som sa vyjadril uz 2x,mozno malo,mozno vela),malo je priatelstva,malo je oddanosti,malo je starych ritierskych hodnot,a cize malo je cti,malo je pravdy,vela je klamstva,takmer kazdy jeden si ide len za svojim a na zvysok takpovediac kasle.

Pekne to zhodnotil jeden kamarat: ,,Zivot nefunguje ako v americkych vojnovych filmoch - nikto sa za Johnom nevrati,ak mu mina odtrhne nohu a nebude ho za svistania guliek odtahovat prec do bezpecia..." A nemozem si pomoct,nech nad tym vyrokom rozmyslam ako rozmyslam,tak mal Zoli absolutnu pravdu.

A preco je tomu tak?Srnky netusia...Neviem kto to zacal,popripade kto bol ten "prvy nevdacny",ktory zistil,ze ak nieco vytvori pre ludi so zamerom zarobenia penazi,tak to ide jednoduchsie,a neobzeral sa za nasledkami,neviem,no kazdopadne to ani nikomu nemozem zazlievat,doba je zla,ako by povedal basnik,a vsetci sa snazia ako mozu,no zasa raz ide len o tu lahsiu cestu,cestu niekym vysliapanu...

Ale jedno viem,cakam dalej na toho "Vyvoleneho/Vyvolenu",ktory/a pride s napadom stvorit nieco uzasne,mozno materialne,mozno duchovne,a zmeni par ludi na svete,pretoze uz to by bol uspech,a mozno by bol zivot lepsi,a mozno aspon krajsi,ak uz nie lepsi...




Venovane kazdemu,kto bude podstatou toho,ze zmenim nazor....

3 komentáre:

Bobrunka povedal(a)...

Táto téma ma naozaj zaujala. Keďže som z tých večných optimistov, budem brániť svet do poslednej kvapky krvi za to, že ešte existujú ľudia, ktorým iba o peniaze nejde.
Schválne som hľadala na sieti, a našla som prekvapivo veľa ľudí, ktorí robia krásne veci, menia svet k lepšiemu, a to zdanlivo bez dôvodu, iba preto, lebo inak by mali výčitky svedomia. A tak robia veci, za ktoré nedostanú odmenu ani uznanie, a možno nimi ani nič nedosiahnu. Ale aspoň niečo robia! To ľahostajnosť nás ničí, každý rezignuje so slovami: " svet je už raz taký, ja ho zmeniť nemôžem "
Čo tak začať od seba?

Edy povedal(a)...

Fleur:Toz,ja sa snazim menit ludi cely svoj kratky zivot,ale poväcsinou jedine s cim sa stretnem je neochota a nepochopenie...
Kazdopadne tych par ludi,ktori uz pochopili,ze to co im hovorim moze mat aj hlavu aj pätu,nech je to povedane akokolvek,mi za to stoja,aj ked ich je zalostne malo oproti tomu,kolko ludi je na svete :)

Anonymný povedal(a)...

Fler má pravdu:)"Na světě ještě je dobro. Stojí za to o ně bojovat"(LOTR)...
MYslím že máš ale trochu pravdu i ty. Rozhodně existuje plno lidí, myslím těch kariéristů, kteří mají kolem 30 a pracují. Ale taky existuje plno mladých lidí, kteří postoj "jít přes mrtvoly a zajímat se jen a jen o sebe" odsuzují. Skus se pořádně podívat kolem sebe. Určitě najdeš plno lidí, pro které má láska, přátelství a tyhle věci mnohem větší smysl než obrovská vila a našlapaný auťák;)Stačí otevřít oči;) Na světě je hodně lidí v našem věku, kteří ví že to co se dnes a denně děje není správné. A tihle všichni jsou naše naděje. Až nastane doma kdy na místech těch dnešních "lezců přes mrtvoly" budou oni, pak se možná něco změní. Zatím nezbývá než doufat...

Par "tucnych" filozofickych vyrokov, ktore mi vela dali...

Nikdy nepluj do studne,z ktorej si sa napil... /Konfucius/
Zo vsetkych tvorov na svete iba clovek pije hoci nema smäd,je hoci nema hlad a rozprava hoci nema co povedat... /Steinbeck/
Priatelov si drz blizko,nepriatelov o kus blizsie...
Ty si taky blby,ze aj sama blbost z teba zblbla...

Ozajstny priatel nie je ten,kto Ti strhava ruzove okuliare,ale ten,kto Ti povie,ze v nich vyzeras ako blbec.../Edy/
Zo svojej samoty sa tesim, mozem z nej vyjst,kedy budem chciet./Toto mi vyslo ako heslo pre moje meno,a stotoznil som sa s nim.../
Everybody lies.../Dr. House/
To,že vás ostatní považují za někoho jiného,ještě neznamená,že jím opravdu jste :) /Jenny mi to po odchode od nas tohto roku (2009) nechala nalepene na mojej nastenke,za co som jej vdacny :)/
Ja pri mojom stasti sa nedozijem ani vlastnej smrti.../Edy/