pondelok 2. marca 2009

Darkness





The dreams are gone
midnight has come
the darkness is our new kingdom...
/Angel of Darkness by Alex C. and Yasmin K/





Dnes vecer sa mi naskytla uzasna prilezitost. Prilezitost ktora sa mi nenaskytuje kazdy den,a predsa ten dnesny som mal stastie. Na namesti spustili svetla o nieco neskor ako na ostatnych uliciach. Poviete si nic uzasne predsa,ale mne sa to uzasne vidi byt,pretoze jednak mam tmu velmi rad,a jednak preto,ze vidiet namestie zahalene do ruska tmy sa neda kazdy den...


Skusim vam opisat moje pocity najlepsie ako viem:

Vysiel som z domu,a po par krokoch som si zapalil cigaretu,dnes uz ani neviem ktoru. Isiel som po mojej ulici nahor,tak ako takmer vzdy,ked som chcel za niekym ist,pretoze je to prakticky najrychlejsia cesta,ako sa na namestie dostat. V tme poulicnych lamp,a prazdnej ulice sa ticho ozyvali odrazy zipsov na mojich topankach. Robim prilis vela hluku na take ticho,povedal som si,a tak som este spomalil krok.Na stretnutie s Yozim som mal este pol hodiny,ubezpecil som sa,ked som presiel pod lampou,pohladom sa na hodinky.Pomaly som dorazil na namestie,ked som zbadal,ze nieco nesedi.Lepsie som sa prizrel a hned mi to doslo - namestie bolo zahalene do tmy. Srdce mi poskocilo od radosti,a tak som napriek prvotnemu pomalemu pohybu krok zrychlil,aby som sa do tej krasy co najskor ponoril. Akonahle som zasiel za Orange,tak som v tom bol az po usi. To malo svetla,co na namesti lenivo poskakovalo,vyliezalo z vykladov obchodov,ktorych majitelia mali dost penazi na to,aby si to osvetlenie zaplatili. Chvylu som sa zapozeral a pohol sa dalej. Prechadzal najprv okolo Evanielickeho kostola,potom okolo Radnice a svetla bolo o to menej,cim som bol blizsie k stredu namestia. Mal som naplanovane ist rovno do Kaviarnicky,no ked som uz mal tu prilezitost,tak som si povedal,ze pozriem aj nas Park.Vedel som,ze tam bude dielo najväcsie a najkrajsie. Po ceste som stretaval ludi,na ktorich ma najviac pobavila ta zmena spravania. Zrazu sa ponahlali,nie ako zvycajne, boli vystraseny,ked som im pozrel do tvari,nikde sa nezastavovali,nic si neobzerali,iba priamo hladeli pod nohy a snazili sa co najrychlejsie z tej mojej krasy dostat. Pousmial som sa prechadzajuc cez cetu,odhodil dalsi ohorok,a vosiel do Kaviarnicky,kde som sa mohol tesit na dalsiu prijemnu partiu sachu s dobrym kamosom.



Venovane tomu "Bohovi",ktory mi tak vyborne na vecer vylepsil naladu,pretoze asi zabudol zaznut tie svetla...

2 komentáre:

Bobrunka povedal(a)...

Tma je krásna. Mäkká ako zamat, zahaľuje ľudí, šepká im do uší spomienky na to, čo sa nikdy nestalo. Možno preto ju väčšinou nemajú radi, je príliš fantastická..
Nikdy, nikdy som nevidela tmu v tom parku, závidím ti, že si mal to šťastie:)

Edy povedal(a)...

GragonFleur:hehe,krasne napisane :-) Ja by som skor povedal,ze tma ludom ukazuje co su vlastne zac a coho sa skutocne boja,preto sa tak boja tmy samotnej :-)

Mimochodom,skoda,ze nie je sposob,ako by som Ti mohol ukazat ako to tam vyzerallo :-/

Par "tucnych" filozofickych vyrokov, ktore mi vela dali...

Nikdy nepluj do studne,z ktorej si sa napil... /Konfucius/
Zo vsetkych tvorov na svete iba clovek pije hoci nema smäd,je hoci nema hlad a rozprava hoci nema co povedat... /Steinbeck/
Priatelov si drz blizko,nepriatelov o kus blizsie...
Ty si taky blby,ze aj sama blbost z teba zblbla...

Ozajstny priatel nie je ten,kto Ti strhava ruzove okuliare,ale ten,kto Ti povie,ze v nich vyzeras ako blbec.../Edy/
Zo svojej samoty sa tesim, mozem z nej vyjst,kedy budem chciet./Toto mi vyslo ako heslo pre moje meno,a stotoznil som sa s nim.../
Everybody lies.../Dr. House/
To,že vás ostatní považují za někoho jiného,ještě neznamená,že jím opravdu jste :) /Jenny mi to po odchode od nas tohto roku (2009) nechala nalepene na mojej nastenke,za co som jej vdacny :)/
Ja pri mojom stasti sa nedozijem ani vlastnej smrti.../Edy/