nedeľa 28. júna 2009

The way





Zivot je zalozeny hlavne na viere a trpezlivosti. Kto ma tieto dve cnostni,dosiahne obdivuhodne ciele. [Rudolf Tavel]



Uz par rokov robim tzv. psychologa na icq,a v reale,alebo aby som to nazval jemnejsie psychologicku poradnu na icq alebo v reale so schopnostami a inteligenciou,ktorymi a ktorou som bol obdareny. Kazdy den sa stretavam s ludskymi problemami,trapeniami,problemami s rodinou,priatelkou/priatelom/kamaratmi, s ludmi,ktori sa chcu zabit,s ludmi,ktori chcu zabit niekoho ineho,ale hlavne s ludmi,ktori stratili cestu,a hladaju niekoho,kto by im ju ukazal - a niekto taky som pre mnoho (fakticky mnoho,mam asi 200 ludi v CL na icq,z toho asi 50 je mojich "pacientov" ako ich volame s bratom,ktory ma tiez takuto poradnu,lenze on ma asi 150 pacientov)ludi aj ja...

Isto sa pytate co to obnasa.Odpoved je jednoduchsia ako samotna realita - obnasa to niekedy 3 hodiny spanku denne,preberanie si ich opic (nie tych alkoholovych,existuje jedna teoria o opiciach,ale to inokedy) na svoje plecia,casto kruhy pod ocami,psychicke vycerpanie,a vela dalsich veci,ktore mi vsak za to stoja - tim ludom (zväcsa) pomozem,a ak nie,tak sa aspon po rozhovore so mnou citia lepsie - teda dufam.A koniec koncov som aj trochu egoisticky,pretoze cez ich problemy sa ucim riesit tie vlastne,a tymto rastiem :)

Ale nie o tom som chcel pisat,to tak na uvod.O com som chcel pisat je,ze priblizne z polovice su to problemy hlavne s cestou. Priznaky? Ludia su bez nalady,na nic sa netesia,odpisuju zväcsa kratke a nerozvinute vety atd. ,a hlavne nevedia co maju s tymto stavom robit - obycajne: ,,Co sa deje,sak pis/hovor,ja som tu od toho..." ,,Keby som sam/a vedel/a..." prosto klasicky depresivny stav. To ako to zvyknem riesit dalej sa tuto rozchadza,pretoze to zavysi od jednotlivca,a od toho ako daleko z tej cesty zisiel,no kazdopadne to takmer vzdy riesim "supportom",ktorym som sa tak preslavil na vysokej :D

Poznam jeden film (humusacky,ale ide o myslienku),ze chalanisko nevedel co ma robit,a tak mu jeden chlapik menom Bishop (ten neger,co hral riaditela policie v Kriminalke San Francisco)poradil:,,make your own penis game" . Nejde o to ako to povedal,ide o to co povedal,a teda,ze ked sa dostanete do toho stavu,ze zistite,ze uz vas nic nebavi,tak si najdite vlastne svetielko v tomto zivote ,nejaku vlastnu radost,pre mna za mna,skuste sa naucit hrat sach,alebo ja neviem,prosto nieco co vas zacne bavit,a taktiez sa nesmiete trapit nad tym,ked vas to bavit prestane,pretoze ziadna ziarovka nesvieti vecne- oni sa po case vypalia,a treba ich vymenit. Zivot je velmi komplikovany na to aby sme ho dokazali naplno pochopit,rovnako ako stastie a nestastie,ktore ho sprevadzaju.Stastie je vrtkave,to je pravda,no vramci vyrovnania stavov to plati aj o nestasti - napr. moj bratranec - ten je permanentne stastny,a spytal som sa ho ako to robi,odpovedal mi:,,Vies Peto,ja som stastny,lebo chcem.A inu moznost si nepripustam - kazde rano dakujem za malickosti a kazdy vecer si do postele laham s tym,ze ten den stal za to aby som zil,aj ked som len cely pozeral telku,tu ide o ten pohlad na zivot ako taky - ak ho chces mat zly,a chces sa donekonecna trapit,tak sa trapit budes,ale naopak ak ho chces mat stastny,nie je nikto na svete,kto by Ti ho pokazil." Dlho som nad tymito slovami rozmyslal,a ono to funguje,staci tomu verit,a prisposobit svoj zivot,a zvysok ide sam. (samozrejme,ze to nie je take lahke,ale da sa to...)

Ja z cesty schadzam pravidelne,no u mna je trochen problem,ze malokedy sa najde niekto kto ma na nu privedie nas5,preto som taky komplikovany,a preto sa so mnou tak tazko vychadza. No Vam radim - spravte si zivot pekny,nestoji to nic,iba trochen usilia,ktore sa dvojnasobne vrati,sice nie hned ale vrati...

Este jedna vec - urcite Vam teraz pripada aky som stastny - nie som ;-) Ale ja som sa s tym zmieril,a nechcem aby ste spravili tu istu chybu... Skuste to,a uvidite,ak to vyjde parada,a ak nevyjde... Este stale mate na mna icq a mobil :)


Venovane vsetkym,ktori ak sa nieco deje ako prvemu pisu mne :)


(picture by deviantart,of course...)

2 komentáre:

čajočka povedal(a)...

a čo tak zmeniť názor a znovu sa s tým nezmieriť ?:o))

Edy povedal(a)...

...Ak najdem niekoho, kvôli komu sa o to budem snazit, tak sa s tym nezmierim,a nieco proti tomu spravim :)

Par "tucnych" filozofickych vyrokov, ktore mi vela dali...

Nikdy nepluj do studne,z ktorej si sa napil... /Konfucius/
Zo vsetkych tvorov na svete iba clovek pije hoci nema smäd,je hoci nema hlad a rozprava hoci nema co povedat... /Steinbeck/
Priatelov si drz blizko,nepriatelov o kus blizsie...
Ty si taky blby,ze aj sama blbost z teba zblbla...

Ozajstny priatel nie je ten,kto Ti strhava ruzove okuliare,ale ten,kto Ti povie,ze v nich vyzeras ako blbec.../Edy/
Zo svojej samoty sa tesim, mozem z nej vyjst,kedy budem chciet./Toto mi vyslo ako heslo pre moje meno,a stotoznil som sa s nim.../
Everybody lies.../Dr. House/
To,že vás ostatní považují za někoho jiného,ještě neznamená,že jím opravdu jste :) /Jenny mi to po odchode od nas tohto roku (2009) nechala nalepene na mojej nastenke,za co som jej vdacny :)/
Ja pri mojom stasti sa nedozijem ani vlastnej smrti.../Edy/