štvrtok 25. júna 2009

Blood









,, ...Ked vam je zle,tak si pokojne lahnite."
,, No dobre,ale len na chvilu."








Tak I did it again - znova som bol darovat krv :-) Mam zo seba uzasny pocit,rovnako ako mam uzasny pocit z toho,ze so mnou boli 2ja byvali spoluziaci. No aj ked popravde sa citim mizerne (otec sa ma spytal,ze preco chodim darovavat krv,ked mi je potom cely den na nic. Odpovedal som,ze to ze ja mam zly jeden den je nic oproti tomu,ak niekto iny bude mat dobrych dalsich 10000,ze za to mi to stoji),ale je to taky zmiesany pocit - aj dobre aj zle,pretoze je to uzasny pocit vediet,ze niekomu zachranim zivot,ale zasa s kazdym prudsim postavenim odpadavam :D.Popisem Vam to ako to darovavanie krvy vyzera:

Pridete tam uz rano o 7mej (vlastne to uz je neskoro,pretoze dostanete velke poradove cislo) na HTO v Levoci,nahodite si na nohy tie prezuvky co sa davaju v nemocnici - ale tie stare este platene,a zoberete si poradove cislo. (ja som dnes dosiel o 7:10 a mal som 29) . Vypisete dotaznik o vsetkom moznom,co by mohlo tu krv ovplivnit,a zvycajne sa ide potom na taku mini-prehliadku tlaku,hrdla,telesnej teploty,a vahy (ked sa nad tym tak zamyslim,tak este 10kg dole a nemozem darovat :D) .Ked sa toto skonci,tak sa vratite do tej tzv. obyvacky,kde su kresla,gauce,velky stôl,na ktorom su poukladane casopisy atd. (+ z kazdeho miesta v miestnosti je vidno na telku,ktora tam je tiez :) ),a dostanete ranajky - jeden suchy rozok (vzdy cerstvy) a pohar caju. Potom po chvyli zacinaju ludi zvolavat na odber vzorky krvi na testy. To cakanie potom trva hadam najdlhsie,a zvyknem ho travit "fajč-pauzami" von na parkovisku. Ked sa spravia testy,a nie ste vyradeny z darovania - co sa moze stat velmi lahko - staci mat prilis vela zeleza v krvi,alebo cukru atd,tak sa prechadza ku samotnemu darovaniu krvi. Po 3ch zvolavaju dnu s tym,ze si mozete vybrat ci na lavu,alebo na pravu ruku (akoze z ktorej to budu tahat). Lahnete si na taku velmi pohodlnu valendu,a strcite ruku do okienka,pricom vas a laborantov oddeluje sklenena stena + na spodku je pevna. Hraje prijemna hudba,napichnu ruku,do ruky strcia tie antistresove somariny,co sa maju stlacat,ak je clovek nervozny,a pumpujete a pumpujete a pumpujete,az kym sestra nevytiahne ihlu,a nejdete si dat lavu s keksikom Mila. Samozrejme sa dostavi ta malatnost a ta nevolnost po chvili,ale tie obe prejdu tak do 20tich minut od samotneho darovania ak clovek pije vela tekutin. Potom sa este v nemocnici skoci na obedik,a hura domov lezat :-)


Mohli by ste to tiez skusit,nie je to az take hrozne,a toto je moj uz 6ty odber :-)

5 komentárov:

Jenny povedal(a)...

Bavili jsme se už o tom, však víš;) Ale aby se neřeklo... Bojím se toho mrtě,to víš taky:D Obdivuju lidi, kteří se rozhodnou takhle pomoct druhým:) Máš můj respekt kámo.. Já se svojí chudokrevností bych asi padla do kómatu:D

Edy povedal(a)...

Jenny: :-) niekedy o rok pojdes so mnou ;-) A uvidis,ze to nie je az taka hroza :D
A dakujem

Jenny povedal(a)...

Edy: To teda nepůjdu, akorát bych tam sebou fikla:D A není zač;):-D

Edy povedal(a)...

Jenny: ja som sebou tiez prvykrat fikol :D A nikto sa nesmial ;-)

Jenny povedal(a)...

Edy: Nejde o smích. Já jsem v životě neomdlela a nehodlám s tím začínat:D

Par "tucnych" filozofickych vyrokov, ktore mi vela dali...

Nikdy nepluj do studne,z ktorej si sa napil... /Konfucius/
Zo vsetkych tvorov na svete iba clovek pije hoci nema smäd,je hoci nema hlad a rozprava hoci nema co povedat... /Steinbeck/
Priatelov si drz blizko,nepriatelov o kus blizsie...
Ty si taky blby,ze aj sama blbost z teba zblbla...

Ozajstny priatel nie je ten,kto Ti strhava ruzove okuliare,ale ten,kto Ti povie,ze v nich vyzeras ako blbec.../Edy/
Zo svojej samoty sa tesim, mozem z nej vyjst,kedy budem chciet./Toto mi vyslo ako heslo pre moje meno,a stotoznil som sa s nim.../
Everybody lies.../Dr. House/
To,že vás ostatní považují za někoho jiného,ještě neznamená,že jím opravdu jste :) /Jenny mi to po odchode od nas tohto roku (2009) nechala nalepene na mojej nastenke,za co som jej vdacny :)/
Ja pri mojom stasti sa nedozijem ani vlastnej smrti.../Edy/