utorok 23. júna 2009

Questions and answers








What to do,
to be right?
That´s the question.
I need an answer...











Dnes ma prijali na Katolicku Univerzitu do Ruzomberku... Pre niekoho uzasna sprava,niekto by sa dnes ozral,niekto by skakal 2 metre od radosti.Ale nie ja...

Viem,mozno to odo mna vyznie ako sebectvo,ze sa z toho netesim,dokonca ani oslavovat nebudem,pretoze na to podla mna nemam dovod. Nie je to vitaztvo - prave naopak,je to sklamanie,a co ma najviac trapi je to,ze som viac sklamal niekoho ineho ako seba - niekoho kto do mna vkladal nadej...

Rozhodol som sa,ze tento clanok napriek vsetkemu napisem,aj ked som sa velmi rozhodoval to neurobit a to z prosteho dovodu - aby som sa netrapil viac ,ako som sa trapil a aby som sa uz netrapil,no podstatnejsi dovod je ten,aby som netrapil ju - ju,ktora si to najmenej zasluzila. Chcel som ist na Karlovku,chcel som to tak ako nikdy nic ine v zivote - dokonca si dovolim tvrdit,ze to bola prva vec v mojom kratkom zivote,ktoru som ozaj chcel - myslim to tak,ze nie ze mi niekto natlacil karelaby do hlavy,alebo ze mi niekto povedal,ze to je lepsie - JA som to chcel. Ale vidim ze chciet nestaci,a dokonca ma ten hore ma tak rad,ze sa mi vysmial tym,ze mi chybala jedna otazka...

No ani lutovat sa uz nebudem,ako som to robil posledne dni - zial musim cakat rok,kym to skusim znova,ale jedno pozitivum na tom je - mam rok na pripravu,a prisaham pred celym svetom,ze sa tam dostanem,aj keby som mal pre to obetovat cely zivot!



Tymto prispevkom dakujem Fleur za to vsetko co pre mna urobila a co este stale robi-no nie su slova,ktore by to mohli vyjadrit...

(Picture by Deviantart of course...)

5 komentárov:

Ondrej povedal(a)...

Mozno si prekvapeny, ale tie tvoje blogy aj niekto cita :D Pisem ti po druhy krat komentar. Neda mi nezareagovat na tvoj blog. Nechcem hovorit o tvojom sklamani v Kosiciach, nechcem narazat na nic. Nepodarilo sa ti dostat na Univerzitu Karlovu v Praze. No a co. V blogu pises, ze ta prijali do RK. To by bolo fajn, pomyslel som si. Hned ma zarazilo, ze o rok to s tou Prahou skusis opat. Aky mas vlastne ciel? Co vlastne chces? Ked vies, sa ti anglictina zunovala, naco vlastne ides na tu skolu? Alebo nejdes? Podla mna by sa nad tym bolo treba zamysliet poriadne. Viem, ze mi odpovies, ze si sa zamyslal uz 500x. Mozno by bolo treba aj 1000. Chces sa odputat od otca, ktoreho nemas rad? Chces ist studovat do perfektneho mesta s milion moznostami, ktore dycha historiou? Chces studovat anglictinu, ktora ta uz nebavi? Chces naozaj studovat cinstinu? Nechces ist do Prahy pre nieco/niekoho ineho? Peto, chces studovat vecne?? Mozno sa ti zda, ze ta poucujem. Nemam na to pravo, v zivote som nedosiahol viac. Nie je to tak, nepoucujem ta, len sa pytam. Das mi odpoved? O.G.

Edy povedal(a)...

Ondrej: no Ondrej moj krasny,zareagujem v bodoch:
1. to ze som neuspel v Kosiciach - pozri,povedal som to rodicom,bratom,aj kamosom,poviem to aj Tebe - skus si jeden semester na tom odbore a potom mozes reagovat ;-)
2. to,ze ma nevzali na KU nie je az tak no a co,a nejde mi velmi do hlavy to,preco Ta to tak tucno zarazilo,ze to chcem skusit znova?Co je na tom zle?Poznam babu,ktora sa dostala k restaurovaniu obrazov atd az na 3ti krat- skusala to 3 roky po sebe,takze vazne neviem co si tymto chcel povedat -ci teda to nemam skusat,ci si chcel povedat,ze na to nemam,alebo ci si chcel povedat,ze Ta to nahnevalo (podla toho ako si pisal),ze to chcem skusat znova?neviem...
3. A na co idem na tu skolu?Nikde som nenapisal,ze na nu idem (este),no najpravdepodobnejsie tomu tak bude,a moja odpoved bude taka ista ako Tvoja,ked som sa Ta pytal naco si vlastne na gympli (asi v 3tom rocniku,ked sa nemylim...)
4. Otazky aky mam ciel,co vlastne chcem,a to ze sa mam zamysliet. Skor nez zareagujem by som chcel najprv od Teba,aby si sa zamyslel na kolko si myslis,ze ma poznas - nehnevaj sa,ale rovno Ti poviem odpoved - vobec. Z celej nasej triedy ma poznala Milka,pretoze tej ako jedinej som sa otvoril a este asi tak Adi + raz Katke,ked sme sa obaja ozrali,cize predpokladam,ze ona si to nepamäta.Tot vsio kamarat moj,a ak mam aj ratat Milku,tak ta ma pozna tak na 20% a to mi ver,ze sme spolu stravili nejeden vecer.Cize vyplivajuc z toho,ako ma poznas su tieto otazky irelevantne- pretoze aj keby som Ti to povedal,(sorac) bolo by to na dlhsie,ako je jeden rozhovor,a aj dlhsie ako je jeden mesiac rozpravania,a teraz Ta neurazam ked poviem,ze by si ma nepochopil.
5. Asi najdolezitejsi bod - moj otec- tuto som sa rozhodol,ci Tvoj komentar nezmazem,pretoze toto je vec,ktora sa Ta najmenej tyka,a to ze som obcas v nervoch,alebo afekte povedal nieco,co som nemal Ta neopravnuje to riesit - je to moj otec a nie Tvoj Ondrejko - moj boj,nie Tvoj,please remember that...
6.A preco chcem ist studovat Sinologiu (ano,aj ked Ta to mozno hneva este stale chcem..)? Pretoze ako som Ti vravel,vobec ma nepoznas,a vobec nevies co ma zaujima,a co ma bavi - a vychodne filozofie boli jedny z tychto veci,rovnako ako tento jazyk,a teraz som si isty,ze toto si nevedel...
7. A to preco chcem alebo nechcem ist do Prahy?V prahe som bol raz v zivote -a aj to na skuskach (3.6) a v case kedy som podaval prihlasku (26.2) som nemal ani najmensie tusenie aky je tam zivot/moznosti atd. Prosto som o Prahe vedel len z rozpravania,a poviem Ti ze som pocul same negativa,takze z tohto dovodu to nebude ;-)


Neviem co si chcel povedat tymto komentarom,ale poprosim Ta ak nabuduce budes nejaky pridavat,skus sa nad niektorymi slovami zamysliet,aby nemali iny dosledok ,ako si mal najprv v plane...


With all due respect

Jenny povedal(a)...

Gratuluju k tomu přijetí, i když vím že gratulace tak úplně nejsou na místě. Ale moje máma vždycky říká "Lepší něco, než vůbec nic." :)
A neboj. Rok je dlouhá doba. Možná že za ni změníš svoje názory (neutrhuj se že rozhodně ne a za tímto si stojíš... řekla jsem MOŽNÁ;)) a plány. Ale pokud ne, věřím, že to dokážeš. Vím to. Nikdy není pozdě splnit si svoje sny:)

Edy povedal(a)...

Jenny: :-) dakujem za gratulacie,aj za to,ze pri mne stojis :-)

čajočka povedal(a)...

edy "život" "boh" alebo neviem čo ti nesplní vždy tvoje sny a túžby pretože "on" ťa možno neposiela tam pre ten dôvod ktorý si myslíš ale pre ten o ktorom nevieš :o))...
ja zbožňujem psychologiu už na trednej ( pedagogická akadémia učiteľka v Mš) som nemala ani raz z nej inu známku ako 1 ale nejde o to že by som sa na ňu biflila atd. ale že som jej chápala milovala som ju...
na konci roka som raz mala známky 1 1- 1 s bodkou (to ej také menšie minus) a 1 s bodou ( to ej niečo medzi bodkou a - :o) naša profka, to nerieš ) a profka ma vyvolala aby som išla odpovedať že mi chce zaokruhliť...všetci sa čudovali že či jej šibe...ale ja som vedela že nie :o)) bola to proste Osobnosť ...o tom inokedy
ale ide o to že som si dal 3 prihlášky na vš zo psy. a vieš kde ma zobrali ? NIKDE!!!
vtedy sa mi zrutil svet , proste viem že toto je moje poslanie a nechápala som prečo "on" dopustil aby sa to stalo...
tak som šla tu.ale an druhý rok som to skusila znovu a prešla som písomným testom ...ten moment bol nádherný...ako ...:o)) ale ustnym už nie :o) a čo sa ma opýtali že či nebudem ľutovať ten jeden rok čo som stratila... ja že nie pretože psych milujem a aj na strednej sme robili napr. rozbor detskej kresby a bavilo ma to...že by som chcela byť detskou psych...
no neviem prečo ale nezobrali ma...
a tak teraz študujem to čo neznášam:je tento odbor volám "karierizmus" :o)) manžment marketing ako zarábať peniaze ako ich ziskavať ako ziskavať ludi am ť super profit bla bla bla...
no na čo je to dobre možno to v živote nepoužijem a možno ano,možno mám vyštudovať Aj aby som išla študovať psych do zahraničia....to neviem ale viem že to čo sa talo tu na Ku koho som stretla čo som zažila... zmenilo moj život a pomohlo mi vyrásť o pár cm vyššie :o))
ale svojej túžby sa nikdy nevzdám !!! :o)
p.s.si tchaj pang l !!! nikdy som mi netiekli slzy ked som niečo čitala ale pri jednom tvojom pribehu mi tiekli tak srdcevruce že až!!!

Par "tucnych" filozofickych vyrokov, ktore mi vela dali...

Nikdy nepluj do studne,z ktorej si sa napil... /Konfucius/
Zo vsetkych tvorov na svete iba clovek pije hoci nema smäd,je hoci nema hlad a rozprava hoci nema co povedat... /Steinbeck/
Priatelov si drz blizko,nepriatelov o kus blizsie...
Ty si taky blby,ze aj sama blbost z teba zblbla...

Ozajstny priatel nie je ten,kto Ti strhava ruzove okuliare,ale ten,kto Ti povie,ze v nich vyzeras ako blbec.../Edy/
Zo svojej samoty sa tesim, mozem z nej vyjst,kedy budem chciet./Toto mi vyslo ako heslo pre moje meno,a stotoznil som sa s nim.../
Everybody lies.../Dr. House/
To,že vás ostatní považují za někoho jiného,ještě neznamená,že jím opravdu jste :) /Jenny mi to po odchode od nas tohto roku (2009) nechala nalepene na mojej nastenke,za co som jej vdacny :)/
Ja pri mojom stasti sa nedozijem ani vlastnej smrti.../Edy/