streda 1. apríla 2009

Dreams










Sen je dobrodruzna vyprava, na ktoru sa vydavame kazdy vecer.
[Charles Baudelaire]












I have a dream... Povedal raz mudry clovek,ale nie o tom chcem pisat,prosto ma to napadlo :) A preco?Pretoze tuto noc som aj ja jeden krasny sen zazil,bol o laske, o priatelstve,o krasach zivota,prosto bol uzasny (usetrim vas detajlov). Aj ked viem,ze bol len vyplod mojho mozgu,nedokazem si predstavit,ako moj mozog dokaze vyprodukovat nieco tak krasne po takom veceri,ktory s tym snom nemal absolutne nic spolocne...

Pamätam sa na Harry Potter a Vezen z Azkabanu,ked vtedy chcel Snape,aby Harryho varovali pred Syriom,a Dumbledore mu na to odpovedal,aby ho nechali spat,pretoze ked spime odchadzame do krajiny,kde mozeme lietat pod holym nebom (ci nieco take,Jenny by vedela lepsie).A mal pravdu - sny su len nase, je to ten svet do ktoreho sa nikto nedostane,a predsa sa tam dostavaju ludia a situacie,ktore sme uz prezili,prezivame alebo mozno este len prezijeme,ak za svojimi snami pojdeme.Je to svet v ktorom platia iba nase pravidla,a v ktorom rozhodujeme o byti a nebiti len a len my,svet v ktorom sme Bohovia prave my. A preto je tento svet taky zaujimavy,pretoze sa moze a nemusi kazdy vecer menit,mozeme byt pokojne na ostrove,ktory este nikto nenasiel,mozeme byt vo vesmire a netrapia nas fyzikalne zakony a to ze to prakticky nie je mozne,mozeme pokojne byt doma,kde to tak pozname a predsa to tam moze byt take cudzie,je to svet plny zazrakov...

Zazrakov,ktore sa asi nikdy nestanu,ale aj tak si kazdy vecer laham do postele s tym,aby sa mi snival ten alebo ten sen znova a znova,az pokym na neho nezabudnem,alebo pokym sa mi nebude snivat lepsi,chcem prezit este raz tu situaciu,ten pocit,ktory normalne necitim,chcem sa vratit do toho uzasneho sveta,aj ked viem ze je realny len na zlomok sekundy,sekundy ktora moze trvat aj celu vecnost,a vravim si ako urcite vela ludi predo mnou,ze stoji za to snivat,a ja viem,ze je nepravdepodobne aby sa mi snivalo to iste,pretoze snivanie je jedna z mala veci,ktore nedokazeme ovplivnit,ale aj tak budem zatvarat oci a sustredit sa na to,co bolo,pretoze za ten pocit by som dal cokolvek...



Venovane hlavnej akterke mojho uzasneho sna...

3 komentáre:

Jenn povedal(a)...

No teda:) Díky za tenhkle článek, sqěle jsi vyjádřïl myšlenky,pocity... Bylo to vážně..snové:-D Miluju sny, i když jim občas nerozumím. Někdy se bejím, že mi moje sny rozumí líp než já sama sobě a celkem mě to děsí, ale většinou si nalhávám že je to prostě jen něco jako proud fiktivních událostí, které nemají s bděním a našimi city,pocity, myšlenkami a názory nic společného...Ten článek se mi moc líbíl, protože naprosto přesně vystihuje pocity,které moc dobře znám:) Sny jsou sqšělá věc,i ty hororové:P

@riel povedal(a)...

Edy ved na to su sny toto je v podstate nase jedine odtrhnutie od reality. A ja si velmi vazim ludi ktorí idu za svojimi snami lebo vzdy maju ciel vzdy idu po tom svojom ale tak samozrejme v ramic hranic....

Edy povedal(a)...

Jenn:hororove su fajn,podla mna podla niektorych mozno natacaju filmy :-)

@riel:jj naprosto suhlasim :-)

Par "tucnych" filozofickych vyrokov, ktore mi vela dali...

Nikdy nepluj do studne,z ktorej si sa napil... /Konfucius/
Zo vsetkych tvorov na svete iba clovek pije hoci nema smäd,je hoci nema hlad a rozprava hoci nema co povedat... /Steinbeck/
Priatelov si drz blizko,nepriatelov o kus blizsie...
Ty si taky blby,ze aj sama blbost z teba zblbla...

Ozajstny priatel nie je ten,kto Ti strhava ruzove okuliare,ale ten,kto Ti povie,ze v nich vyzeras ako blbec.../Edy/
Zo svojej samoty sa tesim, mozem z nej vyjst,kedy budem chciet./Toto mi vyslo ako heslo pre moje meno,a stotoznil som sa s nim.../
Everybody lies.../Dr. House/
To,že vás ostatní považují za někoho jiného,ještě neznamená,že jím opravdu jste :) /Jenny mi to po odchode od nas tohto roku (2009) nechala nalepene na mojej nastenke,za co som jej vdacny :)/
Ja pri mojom stasti sa nedozijem ani vlastnej smrti.../Edy/