piatok 13. februára 2009

Friday 13.th





,,Prosim?!"ozvalo sa po dlhom vybrovani... ,,Caf Peto,tak co ideme teda na tu kavu?" ,,Ach ahoj Milka,jasne,pojdeme,kolko je hodin?" ,,Och,ty este spis,prepac ze som Ta zobudila...",,Nevadi,"odpovedal rohliadajuc sa po izbe.Jeho mozog sa pomaly vracal do normalneho rezimu.,,Je 9:45,takze kedy sa stretneme?Mozeme tak o stvrt na jedenast v Planete?"spytala sa.,,Hmm,a nemohli by sme o pol,ze sa dam dokopy?" ,,V pohode,tak o pol v planete dobre?",,Oks,budem tam," odpovedal,a polozil.
Pomaly vstal z postele,siel sa umyt a tesne pred pol jedenastou vyrazil z domu na stretnutie,ktore mal naplanovane uz vcera. Stretli sa v planete,prijemne sa rozpravali o tom co bude,a dohadovali si spolocnu buducnost brigadovanim v Bratislave.

Otvorili sa dvere a do kaviarne vosli Edyho stari kamarati.Boli casy,kedy s nimi travil dlhe hodiny vystrajanim a kecanim o hlupostiach. Pozdravil ich kyvnutim hlavy a vratil sa spät k rozhovoru s Milkou. Hlavu mal uz par tyzdnov plnu myslienok o planovani buducnosti,a teraz tie myslienky prezentoval starej priatelke,ktora ho vzdy rada vypocula...

Zrazu mu jeden z tych kamaratov naznacil,aby prisiel k nemu.Edy vstal podisiel k nemu,a stretli sa akurat na schodoch.,,Vies uz co sa stalo."povedal mu,a Edy sa ani spytat nemusel a pomaly mu to dochadzalo.,,Co?"opytal sa aj tak,aby si bol isty.,,Peto dnes rano zomrel."Sice sa na to pripravoval uz dlhsie,pretoze vedel,ze to "vdaka" rakovine raz pride,no odkladal ten den co najdalej a ten den bol zrazu tu. Vnutornosti mu obratilo naopak,a pred ocami sa mu zacali mihat spomienky:Opekacka na zahrade,On a brat v obyvacke po navrate zo skoly,stretnutie na ulici,rozhovory u neho doma...

Nebolo podstatne,co hovoril dalej,ani detajly tej hodiny,kedy sa to stalo,podstatne bolo,ze ho uz nikdy neuvidi smiat sa s kamaratmi,ze mu uz nikdy nepotrasie rukou,ked sa nahodou stretnu v meste. A tak mu neostava nic ine,ako sa prichystat na poslednu rozlucku s nim v Pondelok o jednej,a ist dalej,aj ked to bude tazke...

Velmi tazke...



You have passed on the other side
where light and joy rule,
eternal glory to you,my friend,
might you be still alive...



Venované večnej spomienke Peťovi Majerčákovi...

Žiadne komentáre:

Par "tucnych" filozofickych vyrokov, ktore mi vela dali...

Nikdy nepluj do studne,z ktorej si sa napil... /Konfucius/
Zo vsetkych tvorov na svete iba clovek pije hoci nema smäd,je hoci nema hlad a rozprava hoci nema co povedat... /Steinbeck/
Priatelov si drz blizko,nepriatelov o kus blizsie...
Ty si taky blby,ze aj sama blbost z teba zblbla...

Ozajstny priatel nie je ten,kto Ti strhava ruzove okuliare,ale ten,kto Ti povie,ze v nich vyzeras ako blbec.../Edy/
Zo svojej samoty sa tesim, mozem z nej vyjst,kedy budem chciet./Toto mi vyslo ako heslo pre moje meno,a stotoznil som sa s nim.../
Everybody lies.../Dr. House/
To,že vás ostatní považují za někoho jiného,ještě neznamená,že jím opravdu jste :) /Jenny mi to po odchode od nas tohto roku (2009) nechala nalepene na mojej nastenke,za co som jej vdacny :)/
Ja pri mojom stasti sa nedozijem ani vlastnej smrti.../Edy/