pondelok 11. februára 2008

Dráčik












Dracik je laska,dracik je spasa,
naserte draka a caka vas skaza...










Dlho som vahal s tym,ze sem napisem nieco o mojom bratovi. O tom starsom...



Najprv dam nieco kratke o nom: moj brat je z tych,ktory ak uvidia chlapa so zbranou najprv budu hladat kamery,a potom ak neuvidia ziadne,budu tasit noz... Nema rad neporiadok, no je lenivy, je mudry a predsa sa sprava niekedy ako hlupak, je taky ako by niektori chceli aby boli,a predsa je taky aky by ste nechceli byt. Je to prosto clovek ktoreho mozete bud mat strasne rad,alebo nenavidiet,tam nie je nic medzi tym...
A predsa mi je taky podobny,a ja jemu...


Zistujem,ze opisovat osobu blizku mne a viacerim ludom je tazsie ako som si myslel,pretoze si to pravdepodobne raz precita a ako ho poznam aj sa nad tym pozastavi a ked ho nechcem urazit tym,ze poviem o nom viac ako by som chcel,tak si musim dat pracicku (asi aj preto toto pisem pol roka,priblizne tak odstavec na mesiac...)

Isto sa pytate skadial ta prezyvka Dráčik?Poznate tu rozpravku s malym Dračikom poziarnikom?Tak ak ste dostatocne mudri,co myslim,ze ste ak toto citate,tak pochopite :-) Kazdy z nas troch bratov ma nejaku prezyvku,ale iba jeden z nas troch ju nema z rozpravky,aj ked povodne mal :-)

Mno ale aby som presiel k veci:S Lacim sme sa "skamaratili" az ked som mal 18 rokov,dovtedy bol nas vztah taky... divny... skor ako keby sme ani bratia neboli,no potom prisla rapidna zmena - stal sa mi vzor.A to tak velmi,ze je mi vzorom este aj teraz,aj ked ma obcas dost kvalitne hneva,ale myslim,ze to maju bratia robit a posuvat tych ostatnych dalej,co on jednoznacne robi. Dali sme sa dokopy vramci jednej onlinovej hry,ktoru mam na vrchu - to je verzia,kt. som mu povedal,a kt. prijal,ale pravda je taka,ze som zistil co odo mna chce,co pozaduje a to som mu dal,a potom som si za to vybral nieco ja - zacal som sa mu zverovat so svojimi problemami,nase rozhovory sa predlzili z par sekund,najprv na par minut,potom na par vecerov a teraz uz trvaju aj par dni (samozrejme nie vkuse).
Kedze ma velmi slusne,priam vyborne skusenosti so psychologiou (ano aj preto som ju chcel studovat,zasa raz sa odvolavam na slovo "vzor"),tak ak problem priamo nevyriesil,tak mi aspon ukazal to,co ja ukazujem ludom dalej - obe strany.

A vzdy som si mal z coho vybrat,za co mu dakujem,pretoze ma vytiahol z depiek,,bol pri mne,ked zomrel Mišo,bol pri mne,ked som skusal nove vztahy,bol pri mne,ked som so vztahmi koncil,bol pri mne aj v nemocnici ked sme sa bali co na to povedia rodicia rano :-D naucil ma vazit si,nacucil ma mat vlastny nazor,naucil ma predierat sa zivotom,naucil ma riesit cudzie problemy,naucil ma toho daleko viac,ukazal mi ake je to vratit sa na cestu svetla,ak som z nej zisiel... A je toho este kopec...

Ale co je hlavne:
- moj brat nepozna slova ako neviem,namiesto toho povie zistim
- moj brat nepozna slovo nemam,povie pozicam,sak dakedy vratis
- moj brat ma vzdy dobru radu,a ak nema,tak aspon vypije :-P
- moj brat prichadza vtedy ak uz naokolo nie je nikto,kto by pomohol...


Vsetci by chceli takeho brata ako mam ja,a to ze sa obcas pohadame nehra absolutne ziadnu rolu...




Venovane Tebe bro´,preto,ze si...


2 komentáre:

Bobrunka povedal(a)...

Páči sa mi tento článok, a celkom rozumiem, prečo ti jeho napísanie trvalo tak dlho.. Ľudia vedia rozoberať ľúbostné vzťahy do poslednej bodky, ale vzťah súrodencov, na to mnohí nemyslia, berú ho ako samozrejmosť.
A možno niečo na tej samozrejmosti bude. Niečo rovnaké, čo prúdi súrodencom v žilách okrem krvi, nejaké spoločné kúzlo. A keď ho objavia, potom ich už nič nerozdelí.
Ja si myslím, že mám so svojou sestrou skvelý vzťah, ale netrúfala by som si napísať článok o nej, ak by som chcela hovoriť vážne. Nie preto, že by si to nezaslúžila, ale preto, že by som to azda nedokázala.
Tvoj brat môže byť na teba naozaj hrdý..

Edy povedal(a)...

GargonFleur: dakujem velmi pekne :-)

Par "tucnych" filozofickych vyrokov, ktore mi vela dali...

Nikdy nepluj do studne,z ktorej si sa napil... /Konfucius/
Zo vsetkych tvorov na svete iba clovek pije hoci nema smäd,je hoci nema hlad a rozprava hoci nema co povedat... /Steinbeck/
Priatelov si drz blizko,nepriatelov o kus blizsie...
Ty si taky blby,ze aj sama blbost z teba zblbla...

Ozajstny priatel nie je ten,kto Ti strhava ruzove okuliare,ale ten,kto Ti povie,ze v nich vyzeras ako blbec.../Edy/
Zo svojej samoty sa tesim, mozem z nej vyjst,kedy budem chciet./Toto mi vyslo ako heslo pre moje meno,a stotoznil som sa s nim.../
Everybody lies.../Dr. House/
To,že vás ostatní považují za někoho jiného,ještě neznamená,že jím opravdu jste :) /Jenny mi to po odchode od nas tohto roku (2009) nechala nalepene na mojej nastenke,za co som jej vdacny :)/
Ja pri mojom stasti sa nedozijem ani vlastnej smrti.../Edy/