utorok 29. januára 2008

Nenávisť

Vzhladom na to,ze som sem napisal nieco o laske,tak si povazujem za povinnost,napisat sem nieco aj o nenavisti...

Dlho sa nad tym slovom zamyslam... Nenavist... Ako nevinne to zneje... A ake nedozierne ucinky to ma...
Na dnesnom svete sa malokto zamysla nad tym,co toto slovo vlastne znamena.Dnes je uz samozrejmost, ze ludia nenavidia, a ci uz suseda koli lepsiemu travniku,postara,pretoze nosi malo penazi,alebo ci uz len prah na dverach,pretoze on zakopli...
Lenze vzhladom na to,ze ludia zabudli ozajstny vyznam niektorych slov, uvediem jeden priklad:

Prekliaty nech je Ten,ktoreho meno nosim v mysli,a teda Ten nech hori vo vecnych ohnoch pekelnych,nech mu kruta a nekonecna bolest sposobuje neskutocne muky,nech zomiera pomaly a nech mu je odoprene este niekedy uvidiet svetlo,a pocitit radost v srdci!
A teraz verte alebo nie,su ludia,ktory by sa bali tuto vetu vobec len precitat.A nie len to,bali by sa o moju dusu,pretoze toto je verte ci nie kliatba.
Kliatba je to sice velka,ale nezalezi na velkosti kliatby ale na tom,ze takto podobne sa preklina denno-denne... A kde koho. Uz len preto,ze:
nejaky sef shodil svojho zamestnanca pred ostatnymi
sa syn pohadal s otcom,
ci uz len preto,ze niekomu nestartuje rano,ked sa ponahla,auto,ktore pred tyzdnom "vytiahol" z autoopravovne...
Ale tu nejde o kliatby, ide o to,ako sa k nim ludia stavaju.Povedzte si,ale prosim Vas neklamte samych seba,ci ste uz niekedy niekoho (nevravim ze podobne,ale predsa) prekliali.Vsakze,ked chvylu porozmyslate,tak zistite ze ano... (Nech navzdy sväte a stastne su ciste duse..., to pre pripad,zeby tu cital niekto uplne nevinny,o com aj tak pochybujem...)
Problem je v tom,ze ako slovo preklinam Ta, v stredoveku velmi nebezpecne, stratilo svoj vyznam ako slovo súdruh po odchode komančov...Ale preco?!
Co sa stalo s ludmi?
Co sa stalo s vami??
A co sa stalo s nami???
A napadlo vas niekedy,co ak to funguje????



Nemozem teraz cisto pravdivo tvrdit,ze som tiez nikoho nepreklial...
To nie,aj ked tato kliatba je cisty vymysel mojej mysle...
No ja to robim aspon s rozumom a preklinam tych,co si to ozaj zasluzia...

Žiadne komentáre:

Par "tucnych" filozofickych vyrokov, ktore mi vela dali...

Nikdy nepluj do studne,z ktorej si sa napil... /Konfucius/
Zo vsetkych tvorov na svete iba clovek pije hoci nema smäd,je hoci nema hlad a rozprava hoci nema co povedat... /Steinbeck/
Priatelov si drz blizko,nepriatelov o kus blizsie...
Ty si taky blby,ze aj sama blbost z teba zblbla...

Ozajstny priatel nie je ten,kto Ti strhava ruzove okuliare,ale ten,kto Ti povie,ze v nich vyzeras ako blbec.../Edy/
Zo svojej samoty sa tesim, mozem z nej vyjst,kedy budem chciet./Toto mi vyslo ako heslo pre moje meno,a stotoznil som sa s nim.../
Everybody lies.../Dr. House/
To,že vás ostatní považují za někoho jiného,ještě neznamená,že jím opravdu jste :) /Jenny mi to po odchode od nas tohto roku (2009) nechala nalepene na mojej nastenke,za co som jej vdacny :)/
Ja pri mojom stasti sa nedozijem ani vlastnej smrti.../Edy/