štvrtok 17. septembra 2009

Books





Citanie knih je jeden z najuslachtilejsich sposobov zabijania casu...

[Neznamy autor]



V pondelok sa mi do ruk dostala trilogia Eragon,a kedze som bol (a vlastne este stale som) chory,tak som nemal na vyber a mohol som len lezat a citat.Film Eragon som videl,a tak som rovno preskocil na knihu Eldest- co je vlastne dvojka...

Uz dlho som si tento pribeh chcel precitat,a donutilo ma k tomu az Magio - pretoze v HBO kine bol k pozretiu film Eragon - od zaciatku mesiaca som ho videl uz 3x,ale vobec mi to nevadi. Ked som dopozeral film,automaticky som chcel vediet,ako to pokracuje dalej,a kedze moj sused Karton je rovnaky maniak do Fantasy,ako ja,tak mi tie knihy hned pozical..

Preco mam rad knihy?Pretoze su ako film,ktory si mozete kedykolvek zastavit,a vratit nas5,pretoze ten film,ktory si ich prostrednictvom pozerame je presne taky,aky ho chceme mat,a kniha nas len drzi za ruku a prevadza nim,pretoze knihe sa nikdy nevybiju baterky,pretoze ju mozeme kedykolvek odlozit,a znova precitat,pretoze nehuci ako monitor,a nepocujem ju dokonca ani vtedy,ked ju mam polozenu vedla hlavy po tom,co ju do neskorych nocnych (alebo skorych rannych? :) )hodin citam,pretoze nepotrebuje ziaden zvuk,aby hovorila,nepotrebuje ziadne hviezdne herecke obsadenie,a predsa je plna hrdinov,pretoze postavy z knihy sa na nikoho nepotrebuju podobat,to skor ludia sa chcu podobat na postavy,pretoze v knihach nachadzam mudrost,ktoru potom praktikujem v zivote (Lord of the Rings - Gandalf + elfovia,Harry Potter - Dumbledore,Eragon - elfovia,Brom a mnoho inych,prosto v kazdej a jednej knihe je niekto,kto radi hlavnym postavam co a ako,a na tychto sa ja zameriavam,a vdaka mojmu daru a prekliatiu,ze si brilantne pamätam velmi vela rozhovorov na nich nezabudam),a pomaha mi to jednat s mudrejsimi ludmi,ako som ja sam...

Ked som bol maly,normalny chlapci dostavali auticka,atd,a moje najoblubenejsie hracky boli Lego,plastovy vojacikovia(ktorych som mal plnu krabicu,a este aj teraz by som ju niekde na pôjde nasiel)a kopec knih,z ktorych cast mam ulozenu v 2ch zo 4roch policiek v mojej izbe :)

Za to,kto som,a co zo mna vyrastlo dakujem aj kniham...


(picture by deviantart,of course...)

5 komentárov:

Jenny povedal(a)...

Jsem ráda že lidi, kteří knihy milujou a čtení je jejich dobrovolná, či dokonce oblíbená činnost ještě stále žijí mezi námi:) Samozřejmě se mezi ně egoisticky řadím, knihy miluju a bez knih bych nebyla vůbec nic. Díky knihám mám snad docela slušnou slovní zásobu a díky tomu profesoři ještě stále označují moje slohovky jako nejlepší z ročníku... Díky knihám miluju snění a fantazii mám raději než skutečnostt. Knihy mám raději než filmy asi tak o 1000%. Každý díl HP byl lepší než ten předchozí, nebo minimálně stejně dobrý...Naopak film od filmu jsem zklamanější:D (No dobře, uznávám že scéna u jezera byla v 6 docela cool...Ale podpálili Weasleyovým barák!!!)... Díky knihám mám pocit, že jsem sama sebou... Díky knihám mě baví čeština a chci ji studovat, takže díky knihám nemusím stresovat, že nemám ponětí o tom, kým chci jednou být... Asi bych měla přestat pět ódy na knížky a jít si lehnout, netradičně mám teplotu:D... Jinými slovy... Lidi, nepřestávejte číst:)

Edy povedal(a)...

Jenny:krasne doplnenie toho,na co som zabudol :) Dakujem

Jenny povedal(a)...

Není zač... Já děkuju že se k těm lidem řadíš taky:)

Anonymný povedal(a)...

Ahoj,ja len tak mala poznamocka,
robis chybu ked si myslis ze z eragona ti staci zacat dvojkou lebo si eragona prvy diel videl ako film vela je tam vynechane, trochu dost prisposobene na to aby mohol byt s toho film takze moje vrele odporucanie, odloz eldesta a prejdi na eragona, ked eldesta uz mas precitaneho co asi mas tak aj tak odporucam si eragona precitat pretoze je od dvojky trochu sviznejsi a energickejsi, dvojka podla mna vsadila len na to ze mas uz precitanu jednotku...
Katka S.

Edy povedal(a)...

Katka:neboj,moja inteligencia mi dovoluje si domysliet to,o co slo v jednotke z dvojky a trojky ;-)
Ale dakujem za upozornenie,a ked budem mat viac casu,tak tvoju radu urcite posluchnem :)

With all due respect

Edy

Par "tucnych" filozofickych vyrokov, ktore mi vela dali...

Nikdy nepluj do studne,z ktorej si sa napil... /Konfucius/
Zo vsetkych tvorov na svete iba clovek pije hoci nema smäd,je hoci nema hlad a rozprava hoci nema co povedat... /Steinbeck/
Priatelov si drz blizko,nepriatelov o kus blizsie...
Ty si taky blby,ze aj sama blbost z teba zblbla...

Ozajstny priatel nie je ten,kto Ti strhava ruzove okuliare,ale ten,kto Ti povie,ze v nich vyzeras ako blbec.../Edy/
Zo svojej samoty sa tesim, mozem z nej vyjst,kedy budem chciet./Toto mi vyslo ako heslo pre moje meno,a stotoznil som sa s nim.../
Everybody lies.../Dr. House/
To,že vás ostatní považují za někoho jiného,ještě neznamená,že jím opravdu jste :) /Jenny mi to po odchode od nas tohto roku (2009) nechala nalepene na mojej nastenke,za co som jej vdacny :)/
Ja pri mojom stasti sa nedozijem ani vlastnej smrti.../Edy/